Serendipity

Igår var jag till Sveg och tatuerade mig hos Danjel på Alternative Art.
Jag hade valt att tatuera in ordet Serendipity som är det engelska ordet för Serendipitet.
Ordet är framröstat som ett av dom 10 engelska orden som är svårast att översätta.
Om jag ändå ska försöka skulle jag beskriva det som att serendipity är Slumpvist funna tillfälligheter vid sökande av något helt annat.

För mig handlar ordet mycket om ödet, och jag tror starkt på ödet, att allt som händer har en mening.
Jag har ordet i samma textsnitt som i Storgatan 12`s logga.
Jag hade ju faktiskt bara tänkt fråga efter en praktikplats den där dagen när jag ringde till arbetsförmedlingen och dom frågade mig
- Var det inte du som ville starta eget? - Nu finns möjligheten!
Gissa om jag är glad att jag ringde det samtalet? ;-)
Snacka om serendipity!!

Idag har jag haft folk i butiken hela dagen, kanonskoj!
Tyvärr har min förkylning tagit nya tag så jag har känt mig lite hängig men jag ska hem och kurera mig under kvällen.

Ha de!
Kram Sara



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0