Fullspäckad lördag

Sitter nu på jobbet och myser med fikagäster.
Utanför skiner solen och lurar oss att tro att värmen kommit ;-)
Nu går vi mot den bästa tiden här, våren!
Den här vintern måste gå till historien som den kallaste på väldigt länge så våren är extra välkommen i år.
Längtar tills jag kan sätta ut min "ljugarbänk" utanför butiken  och sitta ute och dricka en varm choklad i solskenet på arbetstid. Ha ha ha!
Längesen jag la upp bilder nu men jag ska bättra mig.
Massor av nytt i butiken som måste dokumenteras och ännu mera på intågande.

Vad knasigt kul det kan bli av dialekter.
Bara måste berätta vad som hände för några dagar sen.
Jag fick in en leverans med vattenpärlor som hade fryst sönder under leveransen hit.
Ringde upp grossisten i Göteborg.
- Vattenpärlorna var spekta när dom kom fram, sa jag
- Dom va vad sa du?
- Jo, dom hade spekt på vägen hit.
- Spekt???
Herregud va vi skrattade när vi kom på att vi faktiskt pratar helt olika dialekter och hur svårt det kan vara att göra sig förstådd fast vi befinner oss i samma land.

När butiken stänger idag ska jag skynda mig hem och hjälpa sambon att börja måla om sovrummet och ikväll ska vi gå på nyöppningen av Mama Rosa och ta en öl.
Alla som är i eller har vägarna förbi Hede ikväll tycker jag ska gå och ta en bit god mat och dryck för grabbarna har verkligen jobbat stenhårt.
Se deras annons på www.hedeinfo.se

Ha en jättebra fortsättning på helgen!
Kram Sara





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0